17.08.2011, Liptovský Mikuláš - Železničná vlečka, ktorá tvorí priecestie cez cestu prvej triedy číslo osemnásť vo východnej časti Liptovského Mikuláša, by sa konečne mala stať minulosťou.
O stav priecestia by mal dbať majiteľ koľají Ozeta Neo Trenčín. Keď sme sa približne pred troma rokmi začali zaujímať, kedy vlečku opraví, dostalo sa nám odpovede, že už zháňajú potrebné povolenia. Za dva roky sme sa niekoľkokrát zaujímali, či sa veci pohli dopredu, no dostali sme len vyhýbavé odpovede bez náznaku riešenia. Až v jeseni 2010 nám vlastník Ozeta Neo povedal, že všetky povolenia už má, no údajne nenašiel nikoho, kto by práce vtedy vykonal.
V tom čase začal vo veci konať aj Úrad pre reguláciu železničnej dopravy a nariadil Ozete Neo na vlečke vykonať nevyhnutné opravy a do konca júna 2011 ju mala opraviť úplne. To už ale bola do hry zapojená aj firma UNICAR, ktorej vlečka prekáža v rozširovaní obchodných priestorov a tak požiadala Ozetu Neo, ako vlastníka, o súhlas na odstránenie. Keďže UNICAR je ochotný vlečku odstrániť a opraviť aj cestu na vlastné náklady, Ozeta Neo súhlasila a rozhodla sa kvôli tomu priecestie neopravovať. Avšak zrušiť koľaje vtedy nebolo možné, lebo ich ešte využíval ďalší nájomník a vlastník časti vlečky ďalej od cesty spoločnosť GeLiMa. Momentálne už všetko vozia kamiónmi.
Keďže vlastník Ozeta Neo vlečku do konca júna neopravil, Úrad pre reguláciu železničnej dopravy zvolal správne konanie. V polovici júla sa teda všetci zainteresovaní konečne stretli pri jednom stole a odstránenie vlečky odsúhlasili. Spoločnosť UNICAR, ktorá chce hradiť zlikvidovanie koľají špecializovanou firmou, teraz zhromažďuje všetky potrebné doklady, ktoré požaduje Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, aby mohol v súlade so zákonom vydať povolenie.
Ozeta Neo vlečku dávno nepotrebuje, jedinou prekážkou je už len GeLiMa, ktorá má ešte v závode na predmetných koľajach odstavený jeden vagón a rušeň. Odviezť ich majú v septembri.
Takže situácia je momentálne taká, že do konca augusta by mal mať Úrad pre reguláciu železničnej dopravy na stole všetky potrebné doklady, aby vydal povolenie na odstránenie vlečky, v septembri odídu z GeLiMy posledné dva koľajové vozy a teoreticky už v októbri môže nastúpiť špecializovaná firma, aby odstránila koľaje. Rozbité železničné priecestie by teda mohlo z najfrekventovanejšieho cestného ťahu v Liptovskom Mikuláši zmiznúť už do konca tohto roka, alebo najneskôr na jar 2012. Ak sa niečo zmení, budeme vás informovať.
Reportáž nájdete v priloženom videu: