19.12.2013, Liptovský Mikuláš- Ubytovacie zariadenia na Liptove sa môžu pýšiť certifikátmi kvality.
Hodnotiaca komisia po viac ako dvoch mesiacoch inšpekcií vybrala najlepších z najlepších. Liptovské hviezdy napokon získali pätnásti hotelieri, ktorí splnili technické kritériá a obstáli pri viacerých návštevách kontrolórov.
O pridelení hviezd rozhodovala odborná komisia – kontrolór kvality tatranských hotelov Martin Záhradník, michelinovský šéfkuchár Gabriel Kocák a populárny herec Peter Batthyany, ktorým pomáhali vyškolení kontrolóri. Maximálny počet tri hviezdy nezískalo žiadne zariadenie, dvoma hviezdami ocenili tri 4* hotely v Demänovskej doline. O pol hviezdy menej získali GINO PARADISE Bešeňová a Relax Hotel Sojka. Ďalším desiatim prevádzkam na Liptove sa ušla jedna hviezda.
„Dobrá správa je, že kvalita služieb v ubytovacích zariadeniach v Liptove postupne rastie. Ešte stále je však čo zlepšovať a týka sa to všetkých ocenených. Naše hviezdy nie sú len o splnení technických kritérií, ale najmä o akejsi nadstavbe, ktorá najviac vplýva na celkový dojem hosťa. Najväčšie nedostatky vidím v detailoch a profesionalite personálu,“ uviedol odborný garant projektu Martin Záhradník.
"Radi sme prijali túto výzvu, nechať si otestovať kvalitu našich služieb podľa mimoriadne prísne nastavených kritérií. Získali sme dve z troch hviezdičiek, takže ešte máme priestor na zdokonaľovanie," skonštatovala Iveta Chovanová, riaditeľka hotela Tri studničky v Demänovskej Doline. "Nesmierne nás povzbudilo vysoké hodnotenie našich gastronomických služieb," dodala manažérka liptovskomikulášskeho hotela Jánošík Lucia Poláková.
Do súťaže o Liptovskú hviezdu sa v prvej etape zapojilo iba 16 ubytovacích zariadení, ktoré sa nebáli ísť s kožou na trh. Rastúci počet návštevníkov v Liptove by však mohol motivovať aj ďalších. Šancu uspieť u zákazníkov majú totiž len prevádzky, ktorých cieľom je dokonalosť. „Boli by sme radi, keby sa do tohto projektu v budúcnosti zapojilo viac hotelierov. Získajú tak jednak objektívnu predstavu o úrovni poskytovaných služieb a svojim zákazníkom zároveň vyšlú jasný signál, aké zariadenie sa chystajú navštíviť,“ apeluje riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková.